Keresés bemutatása egy konkrét példán « Tartalomjegyzék » Az egyházközségi honlap tartalma


Egyházközségünk honlapja

Tanfolyam 3. rész

Előkészületek

Mint már az előző részekből is kiderült, a honlap ablakot nyit a nagyvilágra – segít abban, hogy tudjanak rólunk, és fölfedezzenek minket. Egyre többen vannak, akik számára az Internet az elsődleges tájékozódási pont, szívesen választják az információk kutatásának legmodernebb módját, és a Világhálón keresgélnek először, ha szükségük van valamire – ez pedig lehet a lelki táplálék, egyházközségi kapcsolatkeresés is.

Foglaljuk össze, mi mindent érdemes átgondolnunk, ha rászánjuk magunkat egy honlap létrehozására:

  • Először tervezzük meg tudatosan, mit szeretnénk közreadni. Ha egyházközségről van szó, gyűjtsünk anyagot gyülekezetünk múltjáról, jelenéről és jövőbeli terveiről, szövegeket és képeket egyaránt.
  • Gondoljuk át, kiknek szól majd a honlap. A Világhálót bárki böngészheti, fiatalok és idősebbek, hívők és keresők egyaránt. Kiválaszthatunk egyetlen vagy néhány célcsoportot, illetve törekedhetünk arra is, hogy sokféle érdeklődésű ember is találjon olyan anyagokat a honlapon, ami fölkelti érdeklődését.
  • Nézzünk körül hasonló honlapokon, gyűjtsünk ötleteket! Könnyen rátalálhatunk a saját felekezetünkbe tartozó egyházközségek honlapjaira: szánjuk rá az időt, és tanuljunk másoktól (pl. a Magyar Keresztény Portálon keresőjében megtaláljuk sok egyházközség honlapjának címét felekezetek szerint csoportosítva; nézzük meg a www.kereszteny.hu címen, vagy a könyv CD mellékletén).
  • A hasonló honlapokon túl próbáljuk meg elhelyezni oldalunkat az egyházi internetes információk között. Gyűjtsük össze, mely lapok tematikája, felfogása áll közel a mienkéhez – ezekre a lapokra hivatkozhatunk, újdonságaikat követhetjük és ajánlhatjuk látogatóinknak.
  • Első alkalommal általában bemutatkozó honlapot szokás készíteni egyházközségünknek. Ezt a feladatot érdemes kombinálni egy nyomtatott egyházközségi szóróanyag összeállításával. Hiszen szinte ugyanaz az információ kerülhet az Internetre, mint a nyomtatott szóróanyagba. Ha pedig már létezik korábbról nyomtatott bemutatkozó anyagunk, felhasználhatjuk a honlap elkészítéséhez.
  • Mivel az Internet éjjel-nappal elérhető a világ minden tájáról, nemcsak magyarul beszélő látogatókra számíthatunk. Angol nyelvű változatot feltétlenül érdemes készíteni, hiszen az internetezők túlnyomó többsége tud angolul. Ha saját nyelvtudásunk sekélyes, a szöveg összeállításában kérjünk segítséget egy barátunktól, ismerősünktől. Amennyiben vannak külföldi kapcsolataink, más nyelveken is érdemes elkészíteni legalább egy szűkített bemutatkozó anyagot.
  • Készüljünk fel rá, hogy a honlapkészítés nem egyszeri munka, hanem rendszeres frissítést igényel. Látogatóink akkor fognak visszatérni oldalainkra, ha látják az újdonságokat. Ezért szedjük össze, honnan gyűjthetünk híreket, információkat, újdonságokat.
  • Ha még nincsen drótpostacímünk, hozzunk létre egy postafiókot és ismerkedjünk meg a használatával (ld. a Drótposta a parókián és otthon című tanfolyami anyagban). Jövendő honlapunk olvasóinak lehetőséget biztosíthatunk a visszajelzésekre és a kapcsolatfelvételre. Munkánk élőbb lesz attól, ha odafigyelünk látogatóink reakcióira, és szívesen válaszolunk az érdeklődőknek. Új kapcsolatok alakulhatnak ki a honlap kapcsán.
  • A honlap tervezése közben ne féljünk tőle, ki mit szól majd első honlapunkhoz. Sokkal inkább igyekezzünk úgy hozzáállni, hogy mi adjuk közre értékeinket. Ezáltal belépünk a Világháló tartalmának formálói közé. Immár rajtunk is múlik, milyen lesz az Internet keresztény szeglete!

Keresés bemutatása egy konkrét példán « Tartalomjegyzék » Az egyházközségi honlap tartalma

elokeszueletek.txt · Utolsó módosítás: 2006/07/04 12:05 (külső szerkesztés)
 
Hacsak máshol nincs egyéb rendelkezés, ezen wiki tartalma a következő licenc alatt érhető el: CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki